O nas
Misja
Działalność
Kadra
Oferta
Konsultacje indywidualne
Oferta dla Szkół Muzycznych
Wsparcie psychologiczne dla studentów AM w Krakowie
Wsparcie psychologiczne w ramach NIMIT
Osiagnięcia
Zrealizowane projekty
Opinie
Galeria
Newsletter
* - pola nie wymagane
Wypisz się
Zapisz się
Aktualności
Artykuły
Zapisy
Materiały
Kontakt
Biblioteka - Psychologia Muzyki
Pliki do pobrania
Archiwum artykułów
formularz cykl: warsztaty+prezentacje
formularz prezentacji
Ginsborg, J. (2009). Wykonywanie muzyki z pamięci (s. 95-120). W: B. Kamińska, M. Zagrodzki (red.). Ćwiczenie w rozwoju i działalności muzyka wykonawcy. Warszawa: UMFC
Psychologiczne przygotowanie muzyka do występu - materiały Domosławice
Ulotka cykl Psychologiczne przygotowanie ucznia do wystepu publicznego.pdf
Oferta Warsztaty KODA 01.202106.2021 bw.pdf
Publikacje naukowe
Kaleńska, J. (2008). Zjawisko tremy od badań do praktyki. Mechanizmy powstawania tremy i sposoby radzenia sobie z nią
Kaleńska, J. (2008). Efekt Pigmaliona w praktyce. Obraz ucznia zdolnego u nauczycieli szkol muzycznych a oczekiwania wobec jego funkcjonowania na scenie.
Kaleńska, J. (2008). Measuring musical motivation - The Musical Activity Motives List. In: J. Fortikova and J. Raffan (ed.). Proceedings of 11th Conference of European Council for High Ability (ECHA) (131-143). Prague: The Centre of Giftedness.
Kaleńska-Rodzaj, J. (2013). Poczucie własnej skuteczności muzyka-wykonawcy jako wyznacznik efektywnej publicznej prezentacji dokonań - tłum. z j. ros. na j. pol.
Kalenska-Rodzaj, J. (2014). Motywacyjne podstawy aktywnosci scenicznej
Kalenska-Rodzaj, J. (2014). Skala Oceny Wystepu Muzycznego
Kaleńska-Rodzaj, Pietras (2014). Jakość relacji nauczyciel-uczeń a rozwój osiągnięć muzycznych młodego wykonawcy. W: G. Kwiatkowska, J. Posłuszna (red.) Mistrz-Uczeń. Rozważania z perspektywy psychologii sztuki (98-116). Kraków: Aureus.
Kaleńska-Rodzaj, J. (2013). Rodzinne uwarunkowania postaw i wartości związanych z muzyką i zawodem muzyka. W: K. Mudyń (red.). W poszukiwaniu międzypokoleniowej transmisji zachowań, postaw i wartości (263-285). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Mornell, A. (2009). Ćwiczenie celowe i trzy stadia biegłości(s. 195-222). W: B. Kamińska, M. Zagrodzki (red.). Ćwiczenie w rozwoju i działalności muzyka wykonawcy. Warszawa: UMFC
Wroński, T. (1996). Techniki gry skrzypcowej (s. 48-60 Praca nad grą). Warszawa- Łódź: PWN.
Tokarz A., Kaleńska J. (2005) Skala Samopoczucia Muzyka przed Występem A. Steptoe i H. Fidler - wstępne opracowanie wersji polskiej, Psychologia rozwojowa, 10(1), 125-135.
Kaleńska-Rodzaj, J.(2016). Empowerment dla osób występujących publicznie.W: A. Hennel-Brzozowska (red.). Empowerment: czyli dodawanie siły w praktyce psychologicznej (209-221). Kraków: Wydawnictwo "Scriptum".
Kaleńska-Rodzaj, J. (2016). Pomiędzy lękiem a ekscytacją. Emocje w sztukach wykonawczych na przykładzie wykonawstwa muzycznego. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica, 9, 42-54.
Kaleńska-Rodzaj, J. (2015) An artist of our time: between the sacred and the profane. W: J. Posłuszna (red.). Psychology of Art and Creativity, vol. 2, (161-178). Kraków: Wydawnictwo Aureus.
Kaleńska, J. (2008) Lęk Społeczny, Autokoncentracja Prywatna i Publiczna: badania nad wstępną polską wersją Skali Autokoncentracji A. Fenigsteina, M. F. Scheiera i A. H. Bussa.
Kaleńska-Rodzaj, J. (2017). Psychologiczne przygotowanie muzyka do występu.Zeszyty CEA.
KalenskaRodzaj J. 2018. Waiting for the Concert. PrePerformance Emotions and the Performance Success of Teenage Music School Students. Polish Psychological Bulletin 49 3 s.322331.docx
Materiały dla studentów
Relaksacja - nagranie
Relaksacja-instrukcja
Skanowanie ciała - ćwiczenie
Instrukcja skanowanie ciala.pdf
Koncentracja uwagi - nagranie
Koncentracja uwagi - praca nad problemem
Oddech - uwaga i spokój
Nas wspierają: