Grupa X. Zajęcia w parach Dziecko-Rodzic, XX:00-XX:30, Józefińska
Zapraszamy
Uczniów Szkół Muzycznych wraz z Rodzicami
do udziału
w cyklu 4 spotkań warsztatowych
dotyczących psychologicznego
przygotowania muzyka
do występu publicznego.
Razem przygotujemy się do egzaminów!
Na czym polegałoby psychologiczne przygotowanie do występu?
Zamiast wrzucać własnych dzieci "na głęboką wodę" publicznego występowania i z przerażeniem obserwować ich wysiłki wypłynięcia na powierzchnię, udostepnijmy im narzędzia psychologiczne, nauczmy metod opanowania emocji i zwiększenia koncentracji uwagi w sytuacji publicznego występu. Pozwoli to dzieciom z większą pewnością występować na scenie, a my będziemy mogli z radocią i dumą obserwować z widowni ich sukcesy. Pozytywne doświadczenia kształtują pozytywne nastawienie - ciekawośc i odwagę w podejmowaniu wyzwań.
Okres adolescencji, w które wchodzi Pana/Pani dziecko, jest szczególnie trudny emocjonalnie z kilku powodów:
1) nastolatek nie zawsze jest zadowolony ze zmian zachodzących w wyglądzie i sylwetce, ciało zawodzi go w najbardziej nieprzewidywalnych momentach, dlatego często czuje się niepewny i skrępowany w sytuacjach społecznych, co może maskować nonszalancją i nihilizmem lub wycofaniem się;
2) pojawia się dystans względem rodziców, co jest rozwojowo usprawiedliwione, lecz emocjonalnie trudne, bo pozbawią nastolatka ważnego źródła wsparcia społecznego;
3) ucząc się roli dorosłego, nastolatek oscyluje pomiędzy dwiema rolami, używając ich naprzemiennie w zależności od sytuacji – rolą dziecka i dorosłego, co może wywoływać niezrozumienie i niepokój rodziców i wychowawców, a w konsekwencji konflikty;
4) zmiany hormonalne i poznawcze mają swój bezpośredni wpływ na stabilność emocjonalną nastolatka – częściej odczuwa on intensywne emocje, czasem skrajne, przeciwstawne (np. miłość do rodziców i zarazem nienawiść), wskutek czego ma problem z dopasowaniem intensywności reakcji emocjonalnej do sytuacji – reaguje zbyt impulsywnie.
Zrozumienie własnych emocji jest pierwszym krokiem na drodze do ich opanowania i wykorzystania. Jest to prawdziwe w odniesieniu zarówno do dzieci, jak i do rodziców.
Spróbujmy zatem razem poćwiczyć umiejętności regulacji emocji koncertowych, by móc utrwalać je w domu podczas ćwiczeń, a potem wykorzystać je podczas występu publicznego (audycji, egzaminu, konkursu).
nazwa warsztatów: Zrozumieć emocje przedkoncertowe - oswoić tremę dla 10-12latkówi rodziców
czas: soboty, godz. XX-XX, cykl 4 spotkań.
miejsce: sala ZPMS na Józefińskiej lub online via ZOOM
prowadząca: dr Julia Kaleńska-Rodzaj (kliknij, by zobaczyć opis) - każdy z nas ma w sobie trochę z dziecka, dlatego będziemy bawić się i uczyć zarazem dzięki pomysłowym i twórczym autoskim technikom prowadzenia zajęć, dopasowanym do wieku uczniów.
maksymalna liczba uczestników: 14 (7 par dziecko-rodzic)
cele:
- poznanie metod pomocy dziecku w sytuacji oczekiwania na występ (audycja, egzamin),
- profilaktyka występowania tremy demobilizującej,
- oswojenie własnych emocji związanych z występem, by móc udzielić dziecku profesjonalnego wsparcia :)
tematy spotkań:
1) Trema - jaka to emocja? wprowadzenie do programu, ćwiczenia integracyjne, trening uważności
2) Wiem, jak działa moje ciało! techniki oddechowe - regulacja pobudzenia
3) Kto mieszka w mojej głowie? techniki poznawcze - zmiana negatywnych myśli
4) Już tu byłem! techniki wizualizacyjne – adaptacja do sytuacji występu
efekty:
- wspomaganie uczenia się,
- nabywanie umiejętności kontroli emocji,
- lepszego skupienia się podczas ćwiczenia na instrumencie
- wzmocnienie więzi rodzic-dziecko w sferze uczenia się gry na instrumencie
- przygotowanie planu działań dla domowych trenerów (rodziców)
materiały: w ramach opłat uczestnicy otrzymują teczki z arkuszami ćwiczeń w postaci papierowej, nagrania ćwiczeń z zajęć do trenowania w domu oraz materiały dla rodziców w postaci elektronicznej
koszt uczestnictwa: 250 zł. od pary za cykl 4 spotkań
Spotkania się odbywają regularnie co tydzień w soboty zaczynając od XX.XX.2020. Najlepsze efekty gwarantuje uczestnictwo w całym cyklu. W przypadku zdarzeń losowych (jak np. choroby) proszę o zawiadomienie mailowo lub telefonicznie, gwarantujemy zwrot pieniędzy za niewykorzystane zajęcia.
Potwierdzeniem decyzji o uczestnictwie w zajęciach jest dokonanie zapisu na tej stronie oraz wpłata zaliczki 250 zł. na konto Ośrodka:
Nest Bank 23 1870 1045 2078 1054 4957 0001
Krakowski Ośrodek Doradztwa dla Artystów "KODA", Julia Kaleńska-Rodzaj
W tytule przelewu proszę wpisać "Imię+Nazwisko ucznia, OT, 10-12, grupa X".
Zapraszamy serdecznie do wspólnych ćwiczeń!
*Na wszelki przypadek zaznaczamy, że zajęcia odbędą się w przypadku zgłoszenia się co najmniej 4 par dziecko-rodzic. W przypadku nieuformowania się grupy, wpłacona zaliczka jest zwracana w całości przelewem zwrotnym na konto nadawcy.